Obowiązek zapewnienia klientom dokonywania płatności bezgotówkowych

Od 1 stycznia 2022 r. na przedsiębiorców został nałożony obowiązek zapewnienia możliwości dokonywania zapłaty przy użyciu instrumentu płatniczego. Obowiązek ten dotyczy przedsiębiorców, którzy mają obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących.
Ministerstwo Finansów potwierdziło, że zapewnienie płatności bezgotówkowych osobom prywatnym (konsumentom) może polegać na:

✅udostępnieniu terminala płatniczego,

✅integracji firmowego konta bankowego z usługą BLIK,

✅udostępnieniu firmowego numeru konta bankowego.

Przedsiębiorca spełni obowiązek umożliwienia płatności bezgotówkowej, jeśli udostępni jedną z możliwych opcji płatności bez użycia gotówki. MF wskazało, że:

„(…) Przedsiębiorca ma obowiązek zapewnić, że konsument będzie miał do dyspozycji przynajmniej jedną z metod przyjęcia płatności bezgotówkowej. Może się więc zdarzyć sytuacja, że klient będzie przygotowany na zapłatę kartą płatniczą, ale przedsiębiorca nie będzie dysponował terminalem. W takim przypadku przedsiębiorca powinien przedstawić klientowi metody płatności bezgotówkowej dostępne w jego firmie.

Materiał przytoczony na mocy prawa cytatu ze strony www.biznes.gov.pl

Comments are closed.